informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Rynek reklamowy w I półroczu wzrósł o ponad 13 proc.
   W I półroczu firmy w Polsce wydały na reklamę 2,74 mld zł. To aż o 13,6 proc. więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku - szacuje dom mediowy Starlink.

   W pierwszej połowie 2005 r. wydatki reklamowe zamknęły się kwotą 2,4 mld zł. Tegoroczny dwucyfrowy wzrost wynika głównie z dużego skoku, jaki rynek odnotował w kwietniu, kiedy firmy przeznaczyły na reklamę o 34 proc. więcej pieniędzy niż przed rokiem. Kwiecień 2005 był jednak szczególny. "Tak wysoka dynamika jest efektem braku emisji reklam w wielu mediach po śmierci Papieża" - czytamy w raporcie domu mediowego Starlink należącego do holdingu reklamowego Publicis Group i obsługującego takich klientów, jak: PZU, Jutrzenka oraz Agora (wydawca "Gazety Wyborczej"). Kolejnym czynnikiem, który wpłynął na zwiększenie wydatków reklamowych w tym roku, był mundial trwający od 9 czerwca do 7 lipca.
   Wynik jest zgodny z oczekiwaniami Starlinku, który prognozował wzrost w I półroczu o 10,1 proc. Jednym z motorów rynku reklamowego w I półroczu były instytucje finansowe. Banki wydały na reklamę aż o 59,2 proc. więcej niż przed rokiem, a cały sektor finansowy zwiększył wydatki o 49,9 proc. Kolejną branżą, która nie szczędziła pieniędzy, były media i rozrywka. Po kwietniowym starcie "Dziennika" wydawanego przez polską filię niemieckiego koncernu Axel Springer wydawcy gazet zaczęli bardziej intensywnie promować swoje tytuły. Aktywni byli również dystrybutorzy filmowi. Najszybciej rosły wydatki na reklamę w internecie (o 51,3 proc.), w kinach (17,3 proc.) oraz w radiu (17 proc.). Telewizja, która wciąż zgarnia ponad połowę tortu reklamowego, zwiększyła swoje wpływy o 15,9 proc. Dzienniki zwiększyły przychody z reklam tylko o 4,3 proc., a magazyny - o 6,8 proc.
   Autorzy raportu spodziewają się zwolnienia tempa w III kwartale do poniżej 3 proc. - Teoretycznie rynek powinien szybciej wzrastać w styczniu, lutym i w wakacje, kiedy ceny w mediach są najniższe, ale w praktyce pieniędzy na rynku w III kwartale jest mniej - mówi Jarosław Roszkowski, dyrektor mediów w domu mediowym Starlink. Na dodatek wynik w III kwartale zeszłego roku podbiły wybory parlamentarne i prezydenckie. - To było prawie 50 mln zł, których w tym roku nie będzie - dodaje Roszkowski.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 02-08-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.