informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Drugie życie reklamy
   Czy firmy zaczną płacić też za te reklamy, które trafiają do widza podczas oglądania nagranego programu?

   Dyskusja między stacjami telewizyjnymi a reklamodawcami trwa od niemal siedmiu lat, kiedy na rynku pojawiło się TiVo, pionier nagrywarek z twardym dyskiem umożliwiających przewijanie reklam (wystarczy nacisnąć guzik na pilocie, by nagrany program przewinąć do przodu o 30 sekund).
   Dziś firmy płacą tylko za reklamy nadawane "na żywo", bo wychodzą z założenia, że telewidzowie dzięki takim urządzeniom jak TiVo nagminnie unikają reklam. Tymczasem stacje telewizyjne przekonują, że firmy powinny płacić dodatkowo, bo przewijanie reklam nie jest wcale aż tak powszechne. A skoro nie jest, to widzowie oglądają reklamę po raz wtóry, za co reklamodawca już nie płaci. Sęk w tym, że nikt dotąd nie opracował badań, które nie budziłyby zastrzeżeń branży reklamowej.
   Spór zamierza rozstrzygnąć właśnie TiVo. Amerykańska spółka uruchamia dział badań - chce sprzedawać informacje o tym, jak jej klienci (ma ich ok. 4,4 mln ) spędzają czas przed szklanym ekranem. Jak twierdzi Todd Juenger z TiVo, cytowany przez dziennik "New York Times", ich klienci niemal połowę czasu przed telewizorem poświęcają na oglądanie nagranych wcześniej programów i przewijają ok. 70 proc. reklam.
   Ale TiVo chce dostarczyć reklamodawcom o wiele bardziej szczegółowe dane, które pozwolą im lepiej dostosować kampanie telewizyjne do widza. Juenger jako przykład podaje jedno z badań - okazało się, że mniej widzów przeskakiwało reklamy, w których pojawiały się zwierzęta, o ile emitowano je w przerwie programów przyrodniczych.
   TiVo na razie nie będzie mogło w raportach zamieszczać informacji demograficznych o widzach - nie pozwalają na to zapisy w umowach z klientami. Juenger liczy na to, że do końca roku uda się znaleźć sposób, by to zmienić.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 31-07-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.