informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 62 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Majątek z klikania: Wrocławianie robią biznes w wirtualnej sieci
   Nie wypełniali kuponów totolotka, nie chodzili do kasyna, a w ciągu kilku lat wzbogacili się o miliony złotych. Po prostu mieli pomysł, jak zrobić biznes w internecie.
   Stolica Dolnego Śląska ma wyjątkowe szczęście do spółek, które jako jedne z pierwszych w Polsce postawiły kroki w e-biznesie i odniosły w nim niewątpliwy sukces. To we Wrocławiu narodziły się dwa największe w kraju portale ekonomiczne, największe w Polsce internetowe biuro podróży, a teraz rosną tzw. porównywarki cen. Wszystkie przedsiębiorstwa poszukują kapitału na dalszy rozwój – przyciągają zagranicznych inwestorów lub celują w warszawski parkiet.
   Serwis podróżniczy Travelplanet.pl ma sześć lat. To wiek przedszkolny, lecz jest już prawdziwym weteranem w internetowym biznesie. Niewiele przedsiębiorstw z tej branży może pochwalić się tak długim stażem na rynku. – Rzeczywiście, sześć lat w tym biznesie to wieczność – śmieje się Tomasz Moroz, prezes Travelpanet.pl.
   Firma jest dziś wyceniana na ponad 70 milionów złotych i zatrudnia 80 pracowników. W ubiegłym roku jako pierwsza spółka z branży e-commerce weszła na Giełdę Papierów Wartościowych. Wszystko zaczęło się w 2000 roku, gdy młody absolwent wrocławskiej Akademii Ekonomicznej razem z dwoma kolegami postanowił sprzedawać wycieczki przez internet. Pomysł spodobał się funduszowi MCI, który wyłożył pieniądze na rozkręcenie biznesu. I wtedy przyszła epidemia SARS, zamachy terrorystyczne i wojna w Iraku. – To był dla nas najtrudniejszy okres – wspomina Moroz. – Potem mogło być już tylko lepiej. Do wycieczek oferowanych przez największe w Polsce biura podróży, doszły bilety lotnicze i rezerwacja hoteli. W ubiegłym roku z oferty firmy Moroza skorzystało 20 tysięcy turystów. W tym roku może być ich nawet dwa razy więcej. Według szefa Travelplanet.pl, spółki internetowe prawdziwy boom mają dopiero przed sobą. – Widać to po tym, co dzieje się za granicą. Słabsze firmy już z rynku wypadły, a pozostałe zyskują coraz większe zaufanie klientów – uważa Tomasz Moroz. W ubiegłym roku we Wrocławiu wystartował inny portal turystyczny – Traveliada.pl. Na razie zatrudnia kilka osób. Poza wycieczkami i biletami lotniczymi proponuje sprzedaż biletów na koncerty.
   Swojej szansy na warszawskiej giełdzie postanowił ostatnio poszukać wrocławski portal finansowy Bankier.pl, również związany z funduszem MCI. W swoich oddziałach we Wrocławiu i w Warszawie spółka zatrudnia ponad 30 pracowników. Przygotowują serwis ekonomiczny, a także sprzedają produkty finansowe banków. Około 10 milionów złotych pozyskanych z emisji akcji firma chce przeznaczyć m.in. na przejmowanie innych serwisów internetowych. Inny wrocławski portal Money.pl zyskał ostatnio bogatego inwestora – niemiecką grupę Handelsblatt. To wydawca m.in. tygodnika „Die Zeit”, a także największego w Niemczech magazynu gospodarczego Wirtschafts Woche. Każdy z portali finansowych odwiedza miesięcznie około miliona użytkowników.
   Z nową ofertą wystartowały dwa serwisy z Wrocławia: Ceneo.pl i Skąpiec.pl – każdy z nich odwiedza miesięcznie około 400 tysięcy internautów. Oba wystartowały na przełomie 2004 i 2005 roku. Pomagają w znalezieniu najtańszych produktów, oferowanych w ponad 200 wirtualnych sklepach. – Dzięki nam klient odnajdzie najtańszy produkt spośród kilkuset tysięcy dostępnych w sieci – mówi Łukasz Zych, prezes Ceneo.pl. Poszedł na swoje po 9 latach pracy w dużej firmie. W jaki sposób porównywarki zarabiają na siebie? – Sklepy płacą nam za przekierowanie użytkownika ze Skąpca do sklepu. To nie więcej niż 30 groszy za kliknięcie – mówi Monika Pendelska ze Skąpca.

Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 08-07-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.