informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 66 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Przed outsourcingiem w Polsce jest ogromna szansa

   Otoczenie biznesowe, silna konkurencyjność na rynku i sytuacja gospodarcza zmusza ciągle przedsiębiorców do rozpoczynania rozmów o outsourcingu od dogmatu: kontrola i ograniczenie kosztów. Rzeczywistym problemem branży jest, nie tyle wymagający rynek, co niedokładne pojmowanie outsourcingu, które bezpośrednio przekłada się na brak odpowiednio skonstruowanych strategii firm decydujących się wykorzystać dobrodziejstwa tego narzędzia biznesowego.






   Pierwsze śniadanie biznesowe zorganizowane przez Outsourcing Magazine, zgromadziło przedstawicieli czołowych dostawców usług outsourcingu z wiodących sektorów branży. O outsourcingu można dyskutować długo i na wielu płaszczyznach, co potwierdzili uczestnicy spotkania.
   Czy wszystkie sektory rynku outsourcingu borykają się z tymi samymi problemami? Leszek Pomorski, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w ING Car Lease Polska udowodnił, że specyfika rynku, bez względu na branżę jest niemal identyczna. - Świadomość rozwiązań outsourcingowych w naszej branży, strategie wykorzystania Car Fleet Managementu w polskich firmach są wciąż zbyt małe. W Polsce szacuje się poziom outsourcingu floty samochodowej na około 35-40 tys. aut w zarządzaniu zewnętrznym. Tymczesem docelowo rynek powinien osiągnąć nawet 800 tys. Winne są przepisy (a raczej ich brak), które degenerują branżę motoryzacyjną - mówił Pomorski. Zagmatwana, a często też zupełnie błędna legislacja nie pomaga żadnej z branż - przypomniał Sebastian Jakubiak z Hewlett-Packard Polska. - Widać to szczególnie na przykładzie branży finansowej i banków, którym ostatnia ustawa o prawie bankowym bardzo pokrzyżowała szyki odnośnie wykorzystania outsourcingu w codziennej działalności. Wszyscy uczestnicy spotkania przyznali zgodnie, że wolność i autostabilizacja rynku jest zasadniczym warunkiem prawidłowego jego rozwoju. Ewa Banachowicz, director management consulting z Deloitte upomniała nas wszystkich, że ciągłe narzekanie na strukturę i specyfikę polskiego rynku jest jednak zbędne i niewłaściwe. - Na podstawie osobistych doświadczeń i spoglądając na wyniki dostępnych badań, widać, że przed outsourcingiem w Polsce jest ogromna szansa. W zasadzie nie ma sektora, którego rozwój nie byłby szacowany dwycyfrową liczbą - podkreślała.
   Otoczenie biznesowe, silna konkurencyjność na rynku i sytuacja gospodarcza zmusza ciągle przedsiębiorców do rozpoczynania rozmów o outsourcingu od dogmatu: kontrola i ograniczenie kosztów. Tymczasem jak zauważyła Ewa Banachowicz: - Rzeczywistym problemem branży jest, nie tyle wymagający rynek, co niedokładne pojmowanie outsourcingu (nawet podczas tej debaty uczestnicy musieli wyjaśnić między sobą kwestie granic i definicji outsourcingu w praktyce biznesowej - przyp. Sebastian Kanikuła.), które bezpośrednio przekłada się na brak odpowiednio skonstruowanych strategii firm decydujących się wykorzystać dobrodziejstwa tego narzędzia biznesowego. Z tą oceną również zgodzili się wszyscy uczestnicy. - Każda rozmowa z klientem zaczyna się od dwóch elementów: ustalenia wspólnej definicji outsourcingu oraz długiej debaty na temat jego kosztów. Bo outsourcing nie jest wbrew pozorom tani - stwierdził Artur Wróblewski z IBM. - Poziom kosztów outsourcingu nie wynika jednak z jego, jako takiej, wysokiej ceny - sprostowała Katarzyna Swatowska z Call Center Poland SA.- Problemem jest nieumiejętność liczenia kosztów po stronie dostawców - przyznał jej rację Bartłomiej Śliwiński z Uniwersytetu Warszawskiego. - Metody i potrzeba mierzenia opłacalności outsourcingu nie są jednoznaczne i dostatecznie znane - tu również była zgoda uczestników. - Problem zawsze można jednak sprowadzić do jednego mianownika, do ludzi - podkreślił Michał Młynarczyk z firmy Hays. - Bez względu czy rozmawiamy o outsourcingu w naszej branży, czyli zarządzaniu personelem i rekrutacji, czy też o IT, księgowości lub zarządzaniu dokumentacją człowiek zawsze jest w centrum. Od niego zależy decyzja o outsourcingu, a niewłaściwe podejście (choćby torpedowanie strategii przez pracowników niższych szczebli przekonanych o zgubnym wpływie outsourcingu na ich kariery) przynosi zasadnicze problemy. Nieznajomość własnego biznesu, poziomu generowanych kosztów przez dany dział to również element tego zagadnienia - dodał. - Szczególnie istotne i widoczne jest to w branży finansowo-księgowej - zauważyła Renata Sowińska z FPA Group. - Odnosimy wrażnie, że żaden sektor outsourcingu nie wiąże się z takimi trudnościami jak wydzielenie na zewnątrz właśnie elementów księgowych. Bo przecież istotny i wysoki dla wielu firm status księgowej nie zmienił się od lat - dodała.
   Jarosław Czerwiński z Incenti SA, zauważył też, że wciąż niewykorzystany potencjał drzemie w sektorze średnich i małych firm. - Ten sektor coraz szybciej adoptuje nowoczesne rozwiązania. Outsourcing przestaje być dla tego sektora już tylko modą. A co więcej, nie jest już czymś egzotycznym. Tu powinniśmy upatrywać coraz większej szansy na upowszechnienie zjawiska outsourcingu. Katarzyna Swatowska zauważyła jednak, że są branże, które doceniają outsourcing już od dawna. - Zewnętrzne call center to już niemal standard dla dużych firm. A polskie call center cieszą się od dawna ogromną popularnością. Są nowoczesne i posiadają wysoce wykwalifikowaną kadrę. Tu jednak trudnością jest raczej zatrzymanie tej kadry - zawód konsultanta jest jeszcze wciąż zbyt mało atrakcyjny i nie cieszy się powodzeniem. Niemniej jednak są również obszary, do których zaliczyć można choćby administrację państwową, które jeśli już, to w znikomym stopniu biorą w ogóle pod uwagę wykorzystanie outsourcingu w codziennej działalności - zauważył Mikołaj Kusiak z Dalkia Polska.- Kompleksowe zarządzanie nieruchomościami (facility management) to wciąż jeszcze branża z równie ogromnym potencjałem co równie małą znajomością tego typu rozwiązań - dodał. Przyznał mu rację Robert Milczarek z firmy Impel. - Zauważamy, że nie tylko facility management, ale nawet niektóre obszary wchodzące w jego skład, nie zawsze cieszą się popularnością. Nawet wydzielenie tak na pierwszy rzut oka mało skomplikowanych i dalekich od strategicznych celów firmy zadań jak sprzątanie (pomijając takie branże jak np. zakłady spożywcze czy służba zdrowia) czy ochrona obiektów, nie jeden raz wywołują kontrowersje. - Niestety uwarunkowania kulturowe i społeczne jeszcze przez kilkadziesiąt lat będą stały na przeszkodzie rozwojowi branży. Jesteśmy jakieś 15 lat za większością rozwiniętych krajów Europy i wciąż pokutuje przekonanie, że lepiej jest posiadać niż korzystać - zgodził się z nim Leszek Pomorski.
   Wiadomo, że to nie wszystko i nie zawsze powinno być tym dogmatem. Rozwiązań nie należy szukać w regulacji rynku ale w konstruowaniu odpowiednich ofert i współpracy na pewnym poziomie, w edukacji - zauważył Paweł Wagrodzki z Contact Point. I to bez względu na branżę - dodali dyskutanci. - Istnieje szereg istotnych aspektów, które mogą wpłynąć na sytuację branży - podsumowała Ewa Banchowicz. Pojmowanie strategii, chęć i gotowość do ścisłej (obopólnie korzystnej) współpracy, oparta na jasnych zasadach konkurencja. Ale tak na prawdę jest to ogromny konglomerat wielu czynników. Co do jednego wszyscy uczestnicy byli pewni - outsourcing powinien łączyć i konsolidować branżę, powinien być elementem szerszej edukacji, stanowić podstawę biznesowej edukacji. - Outsourcing nie jest łatwy, ani dla nas ani dla naszych klientów - podsumowywali. - Ale jest jednocześnie fascynujący i stanowi jedno z najlepszych współczesnych narzędzi biznesowych. Nie można już sobie wyobrazić globalnego i rodzimego rynku bez outsourcingu.
   Niniejszy event otwiera cykl spotkań, podczas których w możliwie szerokim i przekrojowym gronie, postaramy się wspólnie znaleźć rozwiązania i wyciągnąć wnioski pomocne w rozwiązywaniu najbardziej nurtujących branżę problemów.

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 03-07-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.