informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Amerykańskie agencje nieruchomości w Polsce
   Tym, czym w usługach gastronomicznych jest McDonald's, w usługach dotyczących nieruchomości są Century 21 i Coldwell Banker. Te dwie potężne amerykańskie sieci franczyzowe, działające na rynkach nieruchomości w niemal 50 krajach na świecie, właśnie wkraczają do Polski.

   O tej pierwszej głośno zrobi się najpewniej po 21 czerwca, gdy oficjalnie ogłosi rozpoczęcie działalności. W poniedziałek dowiedzieliśmy się, że pod marką Century 21 wystąpią początkowo dwie duże warszawskie firmy nieruchomościowe - Korporacja Polanowscy oraz K&G Partners. Z kolejnymi agencjami prowadzone są negocjacje. Dołączą one do sieci, w której jest już niemal 8 tys. podobnych firm w 46 krajach.
   - Każda firma prowadzi działalność na własny rachunek - podkreśla Wiktor Kubiak, który jest właścicielem firmy mającej licencję na budowę sieci franczyzowej Century 21 w Polsce. Kubiak to biznesmen, który do tej pory był znany głównie w branży muzycznej (m.in. producent musicalu Metro), ale ostatnio próbował też sił w deweloperce (uczestniczył w budowie m.in. biurowca Wiśniowy Business Park).
   Z kolei sieć Coldwell Banker rozkręca Marek Stelmaszak, namówiony do współpracy przez polskich i amerykańskich wspólników warszawski pośrednik w obrocie nieruchomościami. To specjalista, który wcześniej wiele lat pracował w Australii, a do niedawna był prezydentem Polskiej Federacji Rynku Nieruchomości.
   Co ciekawe, właścicielem obu marek jest amerykański koncern Cendant. Po co mu w Polsce dwie sieci? Stelmaszak sięga po przykład marek samochodowych: Skoda i Audi. Obie należą do Grupy Volkswagena. - Mimo to mają osobne salony, bo każde z tych aut jest adresowane do innej grupy odbiorców - wyjaśnia. Według niego marka Coldwell Banker skierowana jest do bardziej zamożnych klientów. - To właśnie takie "audi" na rynku nieruchomości - mówi.
   Co pośrednikom daje przynależność do danej sieci? Szef Korporacji Polanowscy Adam Polanowski wyjaśnia, że np. duże oszczędności w kosztach reklamy. - Pojedynczych pośredników na ogół stać jedynie na ogłoszenia w prasie lokalnej. Scentralizowanie tych wydatków umożliwi przeprowadzenie kampanii w wielu mediach, także w telewizji - mówi Polanowski. I dodaje, że może też liczyć na nowych klientów, np. cudzoziemców, którzy znają markę Century 21.
   Z punktu widzenia agencji ważne jest też wsparcie marketingowe, szkolenia, a także niższe koszty zakupu telefonów, komputerów i mebli oraz usług ubezpieczeniowych i kredytowych. Ponadto agencje działające pod marką Century 21 lub Coldwell Banker będą korzystały z najnowszych technologii w zakresie telekomunikacji i wymiany danych. - System franczyzowy łączy w ten sposób zalety małej przedsiębiorczości i korporacyjnej siły wielkich organizacji gospodarczych - przekonuje Kubiak.
   A co z tego będą mieli klienci? Przede wszystkim unifikację standardu i jakości obsługi (a la McDonald's). Jednak prowizję trzeba będzie w dalszym ciągu negocjować, bo w tej kwestii agencje zachowają autonomię. Ponadto dla każdego klienta ma pracować armia pośredników (wystarczy podpisać umowę z jedną agencją skupioną w sieci). I, co ważne, na tych nierzetelnych będzie bat, bo system - jak zapewnia Kubiak - ma wymusić raportowanie, którego celem jest ich wyeliminowanie z sieci.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 06-06-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.