informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 47 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Polacy coraz chętniej kupują on-line
   Handlowa hossa nie ominie w tym roku sklepów i aukcji internetowych. Polscy internauci, jak czytamy w raporcie „E-commerce w Polsce 2006”, nie tylko częściej niż w roku ubiegłym dokonują zakupów on-line, ale i chętniej przeznaczają na ten cel większą ilość pieniędzy. Według szacunków firmy badawczej Gemius SA, zainteresowanie internetowymi zakupami będzie systematycznie wzrastać.
   Jak wynika z badań Gemius, w sklepach i na aukcjach internetowych z roku na rok przybywa kupujących. Od 2005 r. liczba internautów, którzy dokonali kiedykolwiek zakupu w internecie, wzrosła o blisko jedna trzecią, z 41 proc. do 55 proc. Warto podkreślić, że wśród polskich konsumentów aukcje internetowe są bardziej popularne niż sklepy – w tych pierwszych kupowało 77 proc. internautów, podczas gdy w tych drugich – 57 proc. Co stanowi o przewadze aukcji? Ich użytkownicy na pierwszym miejscu wskazują niższe ceny (76 proc.), następnie duży wybór produktów (70 proc.) i możliwość kupowania o każdej porze (61 proc.). Jednak to w sklepach internetowych – na co wskazują wyniki badania zrealizowanego przez Gemius SA – polscy internauci zostawią więcej gotówki.
   Kim jest typowy użytkownik sklepów i aukcji internetowych? Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2006”, na zakupy w sieci częściej decydują się mężczyźni, osoby w wieku 25-34 lata, z wykształceniem pomaturalnym, licencjackim lub wyższym i zarabiające powyżej 3000 pln netto miesięcznie. Niezależnie od cech społeczno-demograficznych polscy konsumenci są raczej ostrożni - zarówno pod względem wyboru produktu, jak i dokonania płatności: aż 62 proc. klientów aukcji przyznaje, że zawsze bierze pod uwagę opinie innych użytkowników o sprzedającym, 58 proc. klientów sklepów internetowych przed dokonaniem zakupu porównuje oferty różnych sklepów i wybiera najkorzystniejszą, nieliczni internauci płacą za zakupy korzystając z serwisu płatności lub przez SMS.
   „Prezentowany raport jest efektem realizacji drugiej fali badania poświęconego w całości opiniom i postawom polskich internautów odnośnie handlu elektronicznego w Polsce” – podkreśla Artur Zawadzki, Wiceprezes Zarządu Gemius SA. – „Złożone analizy porównawcze, na które położony został szczególny nacisk, nie tylko przedstawiają jak zmienił się stan polskiego e-commerce na przełomie roku, ale także pozwalają zaplanować przyszłe działania marketingowe w dłuższej perspektywie czasowej”.
   Obecnie 2/3 internautów kupujących on-line wirtualny koszyk zapełnia przynajmniej kilka razy w roku. Według raportu, w nadchodzących miesiącach polski handel elektroniczny ma szanse na dalszy szybki rozwój. Aż 38 proc. internautów, którzy więcej niż jeden raz dokonali zakupu przez internet, zamierza w przyszłości kupować częściej niż dotychczas, zaś prawie połowa (46 proc.) – tak samo często. Rzadsze zakupy deklaruje jedynie 1 proc. badanych!
   Mimo optymistycznych prognoz, przedsiębiorcy powinni jeszcze lepiej zadbać o jakość oferowanych usług i cenową konkurencyjność asortymentu. Niebagatelny wpływ na plany zakupowe internautów mają bowiem warunki oferowane przez polskie sklepy i aukcje internetowe.

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 06-06-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.