informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 52 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Jak mądrze sprzedawać

   O cenie produktu powinno decydować to, ile klient jest gotowy za niego zapłacić, a nie zasada: koszt plus marża. Polskie firmy potrafią zwiększać sprzedaż i ograniczać koszty. Nie wychodzi im jednak zarządzanie cenami, które ma największy wpływ na zyski - czytamy w "Pulsie Biznesu".






   Średnia rentowność brutto polskich firm wynosiła w ubiegłym roku 6,6 proc. Podniesienie ceny o np. o 2 proc. pozwoliłoby na zwiększenie zysków aż o 30 proc. Przy ustalaniu ceny najważniejsza jest analiza tego, jak ocenia dany towar klient. Wartość takiego produktu może wynikać z cech obiektywnych np. marka, czy też użytkowych. Marek Dietl z firmy doradczej Simon Kucher & Partners tłumaczy, że należy porównać wartość z tą, którą dają towary czy usługi konkurencji. Trzeba też znać priorytety klientów.
   Wiedza o tym, jaką wartość ma dla klienta dany produkt, pozwoli nam ocenić, ile będzie on w stanie za niego zapłacić. Można przy tym wykorzystać informacje o preferencjach nabywców. Takich obserwacji mogą przecież dokonywać sprzedawcy czy hurtownicy. Można też analizować obiektywną wartość ekonomiczną produktu.
   Wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Simon, Kucher & Partners wskazują jednoznacznie, że prawie 905 polskich firm ustala swoje ceny porównując je z cenami konkurencji. Takie działania nie zawsze przynoszą pożądane efekty i prowadzą do wojen cenowych. Przy wprowadzaniu produktów innowacyjnych najlepszym rozwiązaniem jest zlecenie porównania profili specjalistycznej firmie. Profil taki zawiera informacje na temat produktu i jego ceny, a badani orzekają ile byliby w stanie za niego zapłacić. Kiedy już posiadamy wiedze na temat tego, ile klient jest gotów wydąć, możemy wybrać model cenowy. Jedne modele opierają się na jednej cenie za każdy produkt, inne na cenach zróżnicowanych - np. w telefonii komórkowej. Inna opcja to tzw. ceny nieliniowe - np. sprzedaż karty rabatowej, dzięki której klient może kupić nasze produkty taniej niż u konkurencji.
   Często stosuje się też łączenie ofert, np. operatorzy telewizji kablowej proponują w pakiecie telefon i internet. Andrzej Bielecki, odpowiedzialny za politykę cenową w DHL Express (Poland) podkreśla, że wybór modelu cenowego zależy od tego, w jakim segmencie działa firma. Jeśli jej klientami nie są konsumenci, lecz inne przedsiębiorstwa, wówczas podstawowe znaczenie ma sam proces ustalania ceny. Więksi odbiorcy będą oczekiwali indywidualnego sposobu określania cen, dostosowanego do ich modelu biznesowego. Cena produktu musi być zatem bliska ogólnej polityce firmy. Jeżeli jesteśmy nastawieni na maksymalizację zysków, wtedy ustalamy cenę blisko górnej granicy, którą są w stanie zapłacić klienci. Natomiast, jeśli naszym celem jest też zwiększenie udziału w rynku, to musimy ją ustalić na poziomie niższym niż konkurencja.
   Artur Staniec, konsultant Simon Kucher & Partners podpowiada, że liderzy rynkowi stosują zazwyczaj skomplikowane strategie cenowe w postaci pakietów i abonamentów. Dzięki temu klientom trudno porównywać ich ceny z cenami konkurencji.


Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 27-05-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.