Nie zawsze wydatki reklamowe związane z targami branżowymi mogą być w całości uznane za koszty podatkowe.
Firmy powinny dokładnie dokumentować wydatki z tytułu udziału w targach nieruchomości. Uczestnictwo w takich kiermaszach wiąże się bowiem z kosztami poniesionymi na katalogi, bannery reklamowe, ulotki czy drobne upominki wręczane odwiedzającym. Zaliczenie całości wydatków do kosztów podatkowych, jest uzależnione od charakteru targów. Jeżeli targi będą formą reklamy publicznej, wówczas całość wydatków reklamowych można uznać za koszty, jeżeli jednak nie – wydatki będą kosztem tylko do 0,25 proc. przychodu. Reklama publiczna jest reklamą jawną, ogólną i powszechnie dostępną nieograniczonej ilości, anonimowych ludzi w danym rejonie, mieście czy województwie. Targi przybiorą formę reklamy publicznej wówczas, gdy zaproszenie do ich odwiedzenia skierowane zostanie do dowolnych, nieoznaczonych adresatów. Jeżeli targi z założenia ograniczają się do określonej grupy ludzi bądź grona przedsiębiorców, nie ma wówczas znaczenia czy odwiedziły je osoby spoza danego kręgu, bowiem targi takie będą miały charakter reklamy niepublicznej. Z punktu widzenia zaliczania wydatków w koszty - jak wskazują eksperci - istotny jest adresat reklamy, a nie jej rzeczywisty odbiorca. Z reklamą niepubliczną spotykamy się zatem także wtedy, gdy firma deweloperska uczestnicząc w ogólnie dostępnych targach, prześle zaproszenia wraz z materiałami reklamowymi dotyczącymi targów, swoim stałym klientom. Reklamą niepubliczną jest również wręczanie podczas targów wybranym osobom gadżetów i materiałów reklamowych. Informacje handlowe w postaci ulotek, folderów, katalogów nie zawierających elementów wartościujących czy zachęcających do zakupu, to wydatki zaliczane w całości do kosztów podatkowych.
Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.