informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 61 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Usługi bankowe są w Polsce bardzo drogie
   Zyski instytucji finansowych rosną jak na drożdżach. Ludzie biorą kredyty, wpłacają oszczędności. Czy nie przyszedł czas, by bankowcy pomyśleli wreszcie o swoich klientach?
   Prawie trzy miliardy złotych zarobiły na czysto w pierwszym kwartale tego roku działające w Polsce banki. To o ponad 40 procent więcej niż rok wcześniej. Skąd tak dobre wyniki? – To nie przypadek. Od dłuższego czasu banki coraz lepiej zarządzają pieniędzmi – komentuje prof. Krzysztof Jajuga z wrocławskiej Akademii Ekonomicznej.
   Największy zarobek przynoszą kredyty hipoteczne. Wartość zaciągniętych przez Polaków pożyczek mieszkaniowych przekroczyła 55 mld zł. – To potężny rynek, panuje na nim ogromna konkurencja. Do tego dochodzi fakt, że dużo ludzi chce zdążyć z wzięciem kredytu przed wprowadzeniem zapowiadanych ograniczeń – mówi prof. Krzysztof Jajuga. Krzysztof Olszewski z Open Finance wskazuje też na inne przyczyny. – Ogromne znaczenie dla wyników banków miał wzrost liczby kart kredytowych i sprzedaż jednostek funduszy inwestycyjnych – uważa Olszewski.
   Banki poszerzają swoją ofertę, ale jednocześnie niemiłosiernie drenują kieszenie swoich klientów. W opinii ekspertów opłaty za usługi bankowe należą do najdroższych w Europie. Na początku roku mieliśmy falę nowych opłat, chociażby za pobranie z rachunku własnych pieniędzy „w okienku”. Teraz przyszedł czas na przelewy za pośrednictwem internetu, dotychczas bezpłatne w wielu bankach. Od początku czerwca za taką wygodę zapłacimy w banku Pekao SA. Wcześniej podobne opłaty wprowadziły PKO BP i ING Bank.
   To właśnie drogie usługi skutecznie odstraszają wielu klientów – twierdzi Roman Sklepowicz ze stowarzyszenia osób poszkodowanych przez system bankowy. – Nic dziwnego, że tylko co trzeci dorosły Polak ma rachunek bankowy. Co ciekawe, tego samego argumentu używają bankowcy. Ich zdaniem, gdyby więcej osób korzystało z ich usług, to ceny byłyby niższe. – Walka o klienta w końcu zmusi banki do obniżek – zauważa prof. Krzysztof Jajuga.

   Z danych Eurostatu wynika, że wydatki na usługi finansowe pochłaniają ponad dwa procenty wydatków przeciętnego Polaka. Tymczasem średnia unijna jest dwukrotnie niższa, a na przykład Węgrzy płacą aż cztery razy mniej.


Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 19-05-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.