informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Znienawidzone pop-upy coraz częstszą formą reklamy
Nie ma chyba bardziej znienawidzonych form reklamy internetowej od wyskakujących nagle okienek zwanych pop-upami. Choć nielubiane wciąż są najskuteczniejszą formą reklamy w sieci. I ciągle trudno się ich pozbyć
Z pop-upami zetknął się prawie na pewno każdy użytkownik internetu. Kiedy wchodzimy na stronę, pojawia się dodatkowe okienko (lub kilka) zawierające reklamę. Niektóre z nich, wykonane w tzw. flashu, zajmują całą stronę, całkowicie przesłaniając witrynę WWW. Pop-upy narodziły się pod koniec ubiegłego wieku, kiedy mieliśmy do czynienia z boomem internetowym. Przynoszące straty portale, których akcje osiągnęły niebotyczną wartość, toczyły między sobą zawziętą walkę o pieniądze reklamodawców. Okazało się, że pop-up jest jedną z najskuteczniejszych broni w tym pojedynku.
Szybko stało się jasne, że reklamy tego typu wyjątkowo irytują internautów, część z nich zaczęła nawet omijać strony, na których zaczęły pojawiać się pop-upy. Problem w tym, że zaczęły się one pojawiać prawie wszędzie, zadomowiając się przede wszystkim w znanych portalach internetowych. Wykreowało to dodatkowy biznes - rynek programów blokujących. Do ich grona dołączyły wkrótce znane portale - Google, America Online i Yahoo - które w pewnym momencie stwierdziły, że opłaca im się bardziej zatrzymać wiernych internautów. Ich zainteresowanie przeniosło się na sponsorowane linki i reklamy przy wynikach wyszukiwania.
Jak szacują amerykańskie firmy badawcze, w USA 30 proc. internautów korzysta z programów blokujących pop-upy. Nie ma to jednak żadnego wpływu na przychody z umieszczania tego typu reklam. Z danych Nielsen/NetRatings Ad Relevance wynika, że w kwietniu 2002 r. stanowiły one 1,8 proc. wartości rynku reklamy internetowej. Rok później ten udział skoczył do 6 proc. Dane za kwiecień 2004 r. mówią już o 6,4 proc. Gdyby przełożyć to na cały rynek w USA, okazuje się, że wpływy portali z reklam w formie pop-upów sięgnęły 147 mln dol. w ciągu trzech miesięcy tego roku. A to już dla walczącej o przetrwanie branży internetowej kwota nie do pogardzenia.
Czemu pomimo zniechęcania internautów do odwiedzania stron i coraz większej popularności programów blokujących pop-upy zwiększają udział w rynku? Są dwa podstawowe powody - są dużo skuteczniejsze niż zwykłe banery reklamowe i pojawia się coraz więcej reklam omijających zabezpieczenia programowe. Jak wynika z badań od 2 do 5 proc. osób, które widzą pop-up, klika na niego i wchodzi na stronę z informacjami reklamowymi. W przypadku banerów odsetek ten wynosi... 0,35 proc. Nic dziwnego, że reklamodawcy zgłaszają się do firm prowadzących strony internetowe lub domów mediowych z propozycją reklam w tej formie. Wiele portali nie może odmówić takim ofertom. W USA najczęściej pop-upy pojawiają się na takich stronach, jak: CNN.com, ESPN.com, Excite.com, Weather.com i NYTimes.com.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 08-06-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.