informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Opodatkowanie prywatnych podróży samochodem firmowym nie stanowi nowego podatku

   Wiceminister finansów Mirosław Barszcz wyjaśnia, że opodatkowanie prywatnych podróży samochodów firmowych nie stanowi nowego podatku. Zarówno bowiem w przepisach ustawy o podatku od osób fizycznych, jak i w ustawie o podatku od towarów i usług mówią o opodatkowaniu świadczeń w naturze, a z tym mamy tu do czynienia. Najważniejszą kwestią, choć trudną do zrealizowania, jest ustalenie jednolitej podstawy opodatkowania - czytamy w "Rzeczpospolitej".

   Mirosław Barszcz w wywiadzie dla "Rz" podkreśla, że "Nasza propozycja sprowadza się do tego, żeby ustalić w drodze ustawowej jednolita podstawę opodatkowania, żeby nie było już żadnych wątpliwości, co nią będzie". Trudności z ustaleniem podstawy wynikają z tego, że w poszczególnych firmach służbowe auta wykorzystywane są bardzo różnie. W jednej samochód służy niemal wyłącznie do celów działalności, w innych prawie w całości wykorzystywany jest przez pracowników do celów prywatnych.
   Ponieważ - zdaniem wiceministra - ustalenie jednolitej podstawy mogłoby obciążyć niektóre firmy bardzo dużymi kosztami, zaproponowano bardzo niską, bo wynoszącą zaledwie pół procenta wartości samochodu miesięcznie kwotę. Zarówno zatem dla podatników PIT, jak i VAT obciążenie miesięczne będzie względnie niewysokie i niemal równe w obu przypadkach. Poza tym wydaje się, że w przypadku podatku od towarów i usług sprawa jest mniej skomplikowana, gdyż podatek płaci zawsze firma. W przypadku PIT proponuje się, aby do samochodu został przypisany konkretny jego użytkownik, i to na nim właśnie ciążyć będzie obowiązek opłacenia podatku.
   Skonstruowanie jednolitej podstawy opodatkowania miało również rozwiązać problem wielu wątpliwych kwestii, jak np. czy przejazd z miejsca zamieszkania do pracy jest podróżą prywatną. Dodatkowo wiceminister zapewnił o możliwości odliczenia VAT. Jak powiedział Mirosław Barszcz - "Będzie można odliczyć pełną kwotę VAT przy zakupie każdego samochodu, niezależnie od tego, czy ma kratkę, czy jej nie ma, czy też spełnia jakieś dodatkowe wymogi".


Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 18-04-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.