informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Zdrapki już nie "tankują" naszych komórek
   Zasilanie komórkowych kont drogą elektroniczną wypiera popularne karty-zdrapki. W tym roku Polacy "zatankują" komórki za 5 mld zł!

   W Polsce jest blisko 30 mln użytkowników telefonii komórkowej, z czego ponad połowa (15-16 mln) nie płaci stałego abonamentu, rozmawiając po uprzednim zasileniu konta u operatora poprzez karty-zdrapki, internet, bankomaty czy terminale elektroniczne tzw. POS-y. Rynek takich usług kwitnie jak nigdy dotąd.
   Zdaniem szefa Heyah Wojciecha Kliniewskiego 60-70 proc. nowych aktywacji na rynku przypada na telefony na kartę. - Można szacować, że liczba takich użytkowników zwiększy się w tym roku o 3-5 mln.
   Zdaniem prezesa Grupy LEW zajmującej się obsługą systemu doładowań Andrzeja Basiaka w ubiegłym roku wartość rynku doładowań telefonów komórkowych przekroczyła 4 mld zł. W tym może to być nawet 4,8 mld zł. - Wzrost byłby jeszcze szybszy, gdyby nie spadek przychodów od statystycznego klienta - dodaje dyrektor Bartłomiej Gast z sopockiej firmy Blue Media.
   Przyczyną są obniżki cen i promocje, np. ładujesz za 50 zł i dostajesz gratis jeszcze 20 zł. Czasem jest to podwojenie stanu konta, np. obecnie w Heyah. - Takie rozwiązania zwiększają przywiązanie klientów do sieci. W dłuższej perspektywie przynoszą wymierne korzyści - mówi Wojciech Kliniewski.
   Zyskuje nie tylko operator, ale i liczne firmy zajmujące się obsługą systemu doładowań. Są to m.in.: Milo, Kolporter, Euronet, Polcard (VIA), Blue Media, LEW (Hallo Power), Connex i Liberty. Za pośrednictwo inkasują przeciętnie kilkanaście procent wartości doładowania.
   Użytkownik telefonu na kartę zwykle zostawia w kasie operatora 25-30 zł miesięcznie, wielokrotnie mniej niż abonent. Odpowiednio do wybranej kwoty doładowania przedłuża okres ważności swojego konta. Gdzie "tankujemy" swoje telefony? Z badań Grupy LEW wynika, że w zeszłym roku najczęściej szliśmy do kiosku lub salonu operatora i kupowaliśmy kartę-zdrapkę. Coraz większą rolę odgrywają jednak stacje benzynowe i supermarkety. I elektroniczne metody zasilenia konta.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 09-04-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.