informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 55 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Kto kupuje polskie produkty?

   Z badań "Rzeczpospolitej" wynika, że polskie produkty najczęściej wybierają niezbyt zamożne kobiety po 50 roku życia, mieszkające w średniej wielkości mieście.






   Prawie dwie trzecie Polaków zapewniło, że podczas zakupów zwraca uwagę na produkty polskiego pochodzenia. Najczęściej kupujemy polską żywność, kosmetyki i leki. Pod względem "patriotyzmu zakupowego" przewyższamy Niemców, Węgrów i Czechów, nie dorównujemy jednak Francuzom. Fakt ten może cieszyć polskich producentów, należy jednak podkreślić, że deklaracje nie zawsze wiążą się z zakupem. Magdalena Ankiel-Homa z Akademii Ekonomicznej w Poznaniu podkreśla, że w porównaniu z innymi państwami Europy Zachodniej, wciąż jesteśmy mało patriotycznymi konsumentami. Może tak się dziać, dlatego, że przez długie lata byliśmy przekonani, że wszystko, co zagraniczne jest najlepsze.
   Patriotyzm zakupowy określany jako etnocentryzm konsumencki jest oznaką wzrostu zamożności. Doktor Adam Figiel z Akademii Ekonomicznej w Krakowie podkreśla, że w biednych społeczeństwach nie występuje etnocentryzm konsumencki. Tam liczy się tylko cena. "Snobizm na zagraniczne marki wyraźnie się zmniejszył. Dziś już nie trzeba się wstydzić, pojawiając się na przyjęciu w ubraniu uszytym przez polskiego producenta" - komentuje Michał Wójcik, prezes giełdowej firmy odzieżowej Vistula.
   Polscy producenci podkreślają, że stawiają przede wszystkim na jakość i markę swoich produktów. Część z nich dosłownie odwołuje się do patriotyzmu zakupowego rodaków. Producenci żywności często wskazują na krajowe pochodzenie i tradycje swych towarów. Kupujemy więc "staropolską szynkę", jabłka z "polskiego sadu" i "polski twaróg". W celu poprawy swojego wizerunku, zagraniczne sieci handlowe często przypominają, że w ich sklepie znajdziemy głównie polskie produkty.
   Jacek Sadowski założyciel fundacji "Dajesz pracę PL" tłumaczy, że konsumenci wybierając polskie produkty, przyczyniają się do wzrostu zatrudnienia, a tym samym do rozwoju firm.


Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 01-04-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.