informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 62 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Intel stawia na domowe centra rozrywki
   Komputer jako centrum domowej rozrywki - w tym roku do promowanie tej idei ostro zabrał się Intel. Pecety z nową technologią największego na świecie producenta procesorów w polskich sklepach pojawią się na początku kwietnia.

   Intel to niekwestionowany numer 1 na rynku komputerowych procesorów - ok. 80 proc. pecetów swoje elektroniczne mózgi zawdzięcza tej kalifornijskiej spółce. Ale gigant chce powalczyć o zmianę wizerunku. - W oczach użytkowników Intel był firmą kojarzoną głównie z tym, co komputery mają w środku - mówi "Gazecie" Kevin Sellers, dyrektor marketingu strategicznego. - A konsumenci nie chcą wiedzieć, co jest w środku. Chcą wiedzieć, co można z tym zrobić.
   Stąd symboliczna zmiana - z wieloletniego logo "Intel inside" zniknęło słowo "inside" (z ang. "w środku").
   Koncern chce wyznaczać trendy w cyfrowej rozrywce. Pierwszym krokiem jest ViiV (czyt. wajw) - platforma sprzętowa przeznaczona dla tzw. media center, czyli multimedialnych kombajnów łączących w sobie m.in. funkcje telewizora, nagrywarki i odtwarzacza DVD, wieży audio oraz komputera. Logo ViiV będzie się mogło pojawić tylko na tym sprzęcie, którego producent włoży do środka "wnętrzności" Intela: dwurdzeniowy procesor, układ sterujący (chipset) i układ bezprzewodowej sieci Wi-Fi.
   Jak działa media center? Dzięki Windows Media Center (WMC) - nakładce na system operacyjny Windows XP - takim pecetem można sterować pilotem, jak telewizorem czy magnetowidem. Siedząc na kanapie jednym przyciskiem można odtwarzać przez głośniki muzykę z dysku twardego komputera. W tym samym czasie na ekranie telewizora można przeglądać strony internetowe, a w drugim pokoju na laptopie puścić dzieciom film ściągany bezprzewodowo z dysku media center.
   Od kilku lat giganci informatyki i producenci elektroniki użytkowej próbują przekonać, że to oni zawładną domową rozrywką. Prostym pilotem chcą przełamać opory konsumentów, którym komputer kojarzy się z pomieszczeniem biurowym, a nie z salonem.
   - Aby uzyskać masę krytyczną na rynku, producenci pecetów muszą jeszcze popracować nad wzornictwem, funkcjonalnością, no i cenami - mówi nam Meike Escherich, analityk firmy badawczej Gartner. Według danych Gartnera udział media center w rynku komputerów w Europie Zachodniej pod koniec zeszłego roku wynosił zaledwie ok. 6 proc.
   Intel próbuje rozkręcić rynek, oferując klientom wartość dodaną - treści dostarczane przez szerokopasmowy internet. Już teraz koncern współpracuje z kilkudziesięcioma dostawcami, m.in. filmów i muzyki; np. amerykańska stacja NBC Universal udostępniała użytkownikom ViiV krótkie filmy w wysokiej rozdzielczości z zimowej olimpiady. Na liście jest też amerykański AOL - operator satelitarny DirecTV, Eros - dystrybutor filmów z Bollywood, oraz Grupo Televisa - największa hiszpańskojęzyczna spółka medialna na świecie. Serwisy, które działają na ViiV, są napisane tak, by obsługiwał je system Windows Media Center.
   - Inicjatywa Intela na pewno zwiększy popularność tych urządzeń. Ale w tym roku to wciąż będzie nisza - uważa Escherich.
   Pierwsze media center z technologią ViiV trafiły do amerykańskich sklepów w styczniu. W Polsce pojawią się na początku kwietnia.
   Vobis, jeden z dużych graczy na polskim rynku komputerowym, liczy, że w ciągu roku sprzeda kilka tysięcy pecetów opartych na ViiV. Przedstawiciele spółki szacują, że tego rodzaju sprzęt to dziś ok. 8 proc. polskiego rynku.
   Ale medialne komputery nie są tanie - kosztują przynajmniej 3-4 tys. zł. - Klienci patrzą głównie na cenę sprzętu, a nie na jego parametry. I z reguły wybierają najtańszy - mówi jeden z handlowców.
   Choć podczas ostatniej świątecznej promocji media center stanowiły ponad jedną trzecią obrotu Optimusa, to Piotr Lewandowski z Optimusa jest ostrożniejszy w ocenach od konkurenta. Jego zdaniem medialne pecety mają dziś 3-3,5 proc. rynku komputerów stacjonarnych, a być może dzięki ViiV za rok będzie to już 10 proc.
   Kto kupuje media center? - Lepiej zarabiające domy mające już co najmniej jeden komputer oraz operujące na co dzień takimi zagadnieniami jak mp3 czy mpg [pierwszy to format plików muzycznych, drugi - filmowych] - odpowiada Lewandowski.
   Co ciekawe, pomimo wysiłków branży, by media center sprzedać w obudowie podobnej bardziej do odtwarzacza DVD, rodacy wolą urządzenia, których obudowa przypomina... tradycyjnego peceta - zdradził nam przedstawiciel jednego z producentów.
   Polscy użytkownicy ViiV będą mogli korzystać zarówno z serwisów zagranicznych, jak i lokalnych. Tyle że rodzima oferta na razie jest więcej niż skromna - pod systemem WMC działa portal onet.pl, internetowy sklep Merlin.pl i dwa portale muzyczne - Hip-Hop.pl oraz Rumor (muzyka rockowa).
   Problemem jest też infrastruktura - bez szerokopasmowego dostępu do internetu ViiV nieco traci. A jak wynika z opublikowanego ostatnio raportu Komisji Europejskiej, z szerokopasmowego internetu korzysta niespełna 2 proc. Polaków. Pod tym względem w UE wyprzedzamy tylko Grecję.


Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 19-03-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.