informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 1 gość
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Tanie linie lotnicze: Rzeź w powietrzu
Ryanair zapowiada, że wielu tanich przewoźników nie przetrwa tej zimy. - To będzie rzeź w powietrzu - zapowiedział szef linii, Michael O'Leary.
Ryanair to jedna z pierwszych tanich linii lotniczych w Europie, na pewno najbardziej znana i największa. We wtorek zapowiedziała, że zaczyna wojnę cenową na rynku.
- Sądzimy, że następną zimę przetrwa tylko najtańsza z tanich linii lotniczych i że to będzie właśnie Ryanair - powiedział agencji Reuters zastępca prezesa linii, Michael Cawley. Jak zapewnia Ryanair, ceny biletów mają spaść przynajmniej o 10 proc. do sezonu zimowego (zaczyna się w październiku), a od 10 do 20 proc. w samym sezonie zimowym (kończy się w marcu).
Ryanair idzie na wojnę, bo pogarsza się jego sytuacja finansowa. We wtorek podał wyniki za ubiegły rok - linia zarobiła 226,6 mln euro - o 5 proc. mniej niż w 2002 r. To lepsze dane niż się spodziewano, ale po raz pierwszy w historii firmy zysk był niższy niż w poprzednim okresie.
W ciągu ostatniego roku obrachunkowego wzrosły obroty linii - aż o 28 proc. do 1,07 mld euro, ale równocześnie spadły najważniejsze dla inwestorów wskaźniki: wypełnienie samolotów (o 4 pkt. proc. - do 81 proc.), a także zysk ze sprzedanego miejsca - o 14 proc. Akcje firmy natychmiast potaniały o 2 proc. na giełdzie w Dublinie (kosztowały ok. 4,3 euro).
Ryanair lata do 84 miast w 16 krajach Europy; ma bazy m.in. w Dublinie i Charleroi pod Brukselą. Prognozuje przewiezienie ponad 24 mln pasażerów w tym roku - to ponad sześciokrotnie więcej, niż polski LOT w ub.r.
Cenowego ataku boją się przede wszystkim brytyjscy przewoźnicy - m.in. EasyJet, który miał poważne kłopoty. Na początku maja ostrzegł inwestorów, że może zacząć przynosić straty. Ta linia to jeden z najpoważniejszych inwestorów na lotniczym rynku - w 2002 r. zamówiła aż 120 nowych maszyn.
Dla przewoźników na razie najważniejsze są ceny paliwa, które nieustannie rosną. Linie deklarują, że są przed tym zabezpieczone - m.in. kontraktami terminowymi na zakup paliwa. - Nawet jeżeli paliwo zdrożeje dwukrotnie, to będziemy zyskowni - zapowiada O'Leary.

Źródło: Wyborcza (gazeta.pl) - Gazeta ogólnopolska
Dodał: pp

Data dodania: 02-06-2004

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.