informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 55 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Karty kredytowe z dowolnym zdjęciem już na polskim rynku
   Liczba wydanych przez polskie banki kart kredytowych wynosi blisko 3 miliony i cały czas szybko rośnie. Największym wystawcą kart kredytowych jest Citibank, który na koniec ubiegłego roku wydał ich w sumie 580 tysięcy. Tuż za nim znalazł się PKO BP z 525 tysiącami i Lukas Bank z 438 tysiącami takich kart. W sumie karty kredytowe wydaje w Polsce ponad 25 instytucji.
   Polski rynek staje się już na tyle nasycony, że karta kredytowa oferująca atrakcyjne parametry finansowe (niskie oprocentowanie kredytu czy brak opłaty za wydanie) nie zawsze wystarcza, aby przyciągnąć klienta. 
   Konkurencja i zmiany związane z ustawą antylichwiarską sprawiły, że średnie oprockart kredytowych spadło poniżej 21 proc. Coraz częściej można spotkać się z ofertą kart z oprocentowaniem wynoszącym tylko 12-15%, czyli często niżej niż kredyt zaciągnięty w linii kredytowej w rachunku. Dodatkową zaletą karty jest w tym przypadku nawet 56 dniowy okres bezodsetkowy. 
   Dobre warunki finansowe na rozwiniętych rynkach oferują już wszyscy wydawcy kart. Rywalizacja odbywa się obecnie przede wszystkim w zakresie usług dodanych - ubezpieczeń, programów lojalnościowych, programów zniżek, itp. Najnowszym światowym hitem jest jednak możliwość indywidualizacji wizerunku karty. Przeprowadzone w USA badania wskazały, że przy podobnych warunkach finansowych, klient skłania się do wyboru karty, która bardziej mu się podoba. Szczególnie modne są karty, które przykuwają zainteresowanie innych - przezroczyste, wycinane, czy ze ściętym rogiem. Największym zainteresowaniem cieszą się jednak karty z możliwością umieszczenia na niej dowolnego, wybranego przez klienta zdjęcia. Zamiast grafiki wybranej przez bank, takiej samej dla każdego, klient może nosić w portfelu kartę, na której na całym awersie umieszczone byłoby np. wspólne rodzinne zdjęcie z wakacji, dziecka, męża. Liczba możliwych wariantów jest ograniczona jedynie wyobraźnią klientów.
  





Dotychczas banki umieszczały na kartach jedynie niewielkie zdjęcie posiadacza. Służyło to przede wszystkim poprawieniu bezpieczeństwa. Z podobnej technologii produkcji skorzystał MultiBank, udostępniając jako pierwszy bank w Polsce i jeden z pierwszych na świecie, możliwość dowolnej personalizacji karty. Wydawana przez niego razem z Radiem ZET karta będzie dostępna w sprzedaży jeszcze w połowie marca. Klient będzie mógł na prawie całym awersie karty umieścić dowolne, dostarczone przez siebie zdjęcie.
   Z informacji Bankier.pl wynika, że podobną ofertę wkrótce zaproponują swoim klientom inne banki. Prawdopodobnie jeszcze przed wakacjami ING Bank Śląski, a pod koniec roku BZ WBK. Banki te skorzystają jednak z droższej technologii, gwarantującej lepszą jakość wydruku, taką samą jak standardowych kart. Technologia ta jest jeszcze nowością, nie tylko w Polsce, ale i na światowym rynku i została szerzej wprowadzona w USA dopiero rok temu. Koszt wyprodukowania takich kart jest jednak dość wysoki i wynosi około 10 euro, podczas gdy standardowych nawet poniżej 0,3 euro. Może to stworzyć dużą barierę w sprzedaży takich kart, ponieważ banki najprawdopodobniej przerzucą koszty jej produkcji na klienta.
   Polski rynek kart kredytowych szybko dogania zachodnie standardy - zarówno pod względem dostępności do kart, jak i ich funkcjonalności. Banki wydają już karty kredytowe przygotowywane na miejscu, przy niskim limicie wymagają jedynie oświadczenia na temat zarobków i przedstawienia dowodu osobistego, a oprocentowanie niektórych jest o kilka punktów procentowych niższe niż kredyt w rachunku w największych bankach. Do tej pory omijała nas jednak oferta kart niestandardowych. Ostatnie kilka miesięcy wskazuje, że w opinii bankowców Polska i w tym przypadku staje się dojrzałym rynkiem, na którym warto zaproponować niestandardowy produkt. Mamy już zatem karty przezroczyste i o niestandardowym kształcie. Na rynku właśnie pojawia się karta, na której klient może umieścić dowolne zdjęcie. Z całą pewnością jest to nowatorski sposób zwrócenia uwagi na swoją ofertę i można się spodziewać, że dzięki temu MultiBank zwiększy swoją sprzedaż. Duże zainteresowanie takim produktem ze strony innych banków pozwala prognozować, że to tylko kwestia czasu, kiedy w Polsce pojawią się karty zapachowe, z latarką, czy karty pozytywki, grające ulubioną melodię. Doświadczenie zachodnich banków wskazuje, że klienci doceniają tego rodzaju nowości i chętnie zapłacą za taką kartę wyższą cenę. Pozwala to im się wyróżnić i podkreślić własną indywidualność. Polacy nie muszą się pod tym względem czuć poszkodowani, bo jak dowodzi ostatni przykład, mogą ubiegać się o tego rodzaju karty jako jedni z pierwszych na świecie.

Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 09-03-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.