informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 66 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Uprawnienia kupujących w Internecie

   Zakupy przez internet są już bardzo popularne. Jednak należy pamiętać, że ta forma handlu różni się od tradycyjnego. Warto zatem znać podstawowe zasady, jakie obowiązują przy transakcjach zawieranych drogą elektroniczną - pisze "Rzeczpospolita".

   Usługodawcy i przedsiębiorcy prowadzący sprzedaż produktów przez internet muszą przede wszystkim posiadać regulamin określający warunki sprzedaży. Potencjalny klient musi mieć wgląd do takiego regulaminu, dlatego najczęściej umieszcza się go na stronie firmy. Muszą się w nim znaleźć takie informacje, jak: rodzaj i zakres świadczonych usług, warunki zawarcia oraz rozwiązania umowy kupna-sprzedaży, procedura ewentualnej reklamacji.
   Oprócz regulaminu dla konsumenta muszą być dostępne również szczegółowe dane firmy, której ewentualnie konsument stanie się klientem. Zatem konieczne jest podanie nazwy, adresu, siedziby firmy, informacje o posiadanym zezwoleniu na działalność a także NIP firmy (art. 21 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej; Dz.U. z 2004 r. nr 173, poz. 1807 ze zm.).
   Powyższe zasady obowiązują również osoby fizyczne - wymaga się od nich podania tytułu zawodowego, samorządu zawodowego, do którego należy. Konieczny jest także numer rejestru publicznego. Przedsiębiorcy i osoby fizyczne świadczące tego typu usługi muszą także pamiętać o zasadach, jakie obowiązują przy wysyłaniu do klientów różnego typu reklam, ofert czy propozycji umów. Konsument musi wyrazić zgodę na otrzymywanie takich informacji w postaci wiadomości e-mail. Poza tym nadawca wiadomości musi być wyraźnie określony, podobnie zresztą jak temat wiadomości, by klient miał jasność co do jej komercyjnego charakteru.
   Konsument nabywając produkt drogą internetową ma określone prawa. Są one regulowane ustawą o ochronie niektórych praw konsumenta (Dz.U. z 2000 r. nr 22, poz. 271 ze zm.). Klient musi być dokładnie poinformowany o danych firmy, przedmiocie transakcji, całkowitych kosztach, jakie ma ponieść; warunkach, terminach i kosztach dostawy, procedurze reklamacji oraz zasadach zwrotu produktu.
   Ponieważ kupując w sieci klient nie ma jak sprawdzić towaru, przysługuje mu prawo do odstąpienia od zawartej umowy w ciągu 10 dni bez podawania przyczyny lub 3 miesięcy, jeśli nie został on poinformowany przez przedsiębiorcę o możliwości zwrotu. Na wykonanie umowy firma ma 30 dni, chyba, że inaczej umówi się z klientem. Oprócz standardowych zapisów umowy, można w niej także zawrzeć ustalenia obu stron, jakie postępowanie przewiduje się na wypadek różnych sytuacji, np. braku towaru na magazynie itp.

Źródło: Twoja-firma.pl - vortal dla MSP
Dodał: pp

Data dodania: 01-03-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.