informatorbudowlany.plinformatorbudowlany.pl
Strona główna informatorbudowlany.pl Początek bloku Kontakt z informatorbudowlany.pl Regulamin informatorbudowlany.pl Cennik informatorbudowlany.pl Poczta z informatorbudowlany.pl
STRONA GŁÓWNA POCZTĄTEK BLOKU KONTAKT REGULAMIN CENNIK POCZTA
Aktualnie 56 gości
Logowanie
Login: 
Hasło: 
 Nie pamiętam hasła
Zarejestruj się:
Osoba fizyczna   Firma
Menu
Katalog firm
Katalog towarów
Kosztorysy budowlane
Tablica ogłoszeń
Tłumaczenia on-line
Kreatory
Katalog stron WWW
Procedury, Druki, Pliki
Wydarzenia
Bankowość
Biznes
Budownictwo
Ekonomia, finanse
IBB Estimator
IBB Estimator
Informatyka, internet
Komunikaty
Nieruchomości
Praca
Prawo
Prognozy
Rozmaitości
Targi
UE
Prawo
Poczta
Konsultanci
Witam, czekam na pytania odnośnie spraw technicznych portalu (chwilowo niedostępny, zostaw wiadomość, jeżeli chcesz otrzymać odpowiedź podaj adres e-mail)
Wiadomość poufna 
 
Reklama
Informacje
Fraza:  

Pośrednicy kredytowi w natarciu
   Wraz z przesuwaniem się handlu detalicznego w kierunku dużych sieci handlowych i hipermarketów pośrednicy zaczęli proponować klientom specjalne karty i programy lojalnościowe. To kolejny krok na drodze rozwoju tego rynku.
   Z uwagi na brak szczegółowych statystyk dotyczących rynku pośrednictwa kredytowego obejmujących wszystkie spółki wartość rynku pośrednictwa kredytowego w Polsce można ustalić jedynie szacunkowo. Obecnie wynosi ok. 13 mld zł. Obserwacja fluktuacji tej wartości w czasie minionej dekady pozwala wyciągnąć wniosek, że rosła ona wolno w latach 1994-1995, dynamicznie zaś w okresie 1996-1998, wybuchowo w okresie 1999--2000, a po stagnacji w latach 2001-2002 ustabilizowała się.
   Coraz większe zainteresowanie systemami sprzedaży ratalnej w Polsce należy kojarzyć z jednej strony z dysonansem między oszczędnościami, dochodami z pracy i dochodami pozapłacowymi ludności a apetytami konsumpcyjnymi rozbudzonymi wraz z wprowadzeniem wolnego rynku i chęcią wyrównywania standardu życia ze standardem zachodnim. Z drugiej strony, na początku lat 90. podmioty działające w sferze handlu detalicznego zaczęły poszukiwać możliwości szybkiego zwiększania obrotów. Banki nieprzygotowane od strony oferty produktowej i niezainteresowane obsługą kredytową klienta masowego pozostawiły wolną przestrzeń (za wyjątkiem PKO BP, Wschodniego Banku Cukrownictwa z Lublina, Banku Inicjatyw Gospodarczych, którego działalność detaliczna oparta była na kredytach ratalnych, i Pierwszego Komercyjnego Banku z Lublina - kredytowanie sprzedaży ratalnej stanowiło ponad 1/3 wszystkich udzielanych przez ten bank kredytów). Zgodnie z zasadą, że życie gospodarcze nie lubi próżni, nisza ta bardzo szybko została zapełniona. Niektóre z firm zajmujących się handlem detalicznym lub importem i eksportem sprzętu AGD-RTV, początkowo zaczęły udzielać kredytów ze środków własnych.
   Pośrednicy kredytowi z połowy lat 90. niepowiązani kapitałowo z bankami na skutek połączeń z instytucjami bankowymi w rzeczywistości przekształcili się w ich sieci dystrybucyjne.


Źródło: Bankier.pl - Polski Portal Finansowy
Dodał: pp

Data dodania: 01-03-2006

© 2003-2006 informatorbudowlany.pl kontakt problemy techniczne wyszukiwarka partnerzy zgłoś błąd

Nowe zasady dotyczące cookies. Aby nasza strona lepiej spełniała Państwa oczekiwania wykorzystujemy pliki cookies. Informujemy, że można zablokować zapisywanie ciasteczek, zmieniajšc ustawienia przeglšdarki. Szczegółowe informacje.